Drukuj przepis

Zupa cebulowa


Zupa cebulowa to potrawa kuchni francuskiej a wydawać by się mogło że to nasza rodzima. Przepis bardzo prosty w przygotowaniu a zupa w smaku słodka i delikatna.



Składniki (na 5-6osób) :
  •  1 kg cebuli
  • 50g masła
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 1 litr bulionu warzywnego
  • 100-150g sera żółtego
  • kilka kromek pieczywa (najlepiej bagietki)
  • opcjonalnie - 100 ml brandy // białego wina
  • sól, pieprz

Podstawą tej zupy jest bulion warzywny najlepiej naturalny gotowany z warzywami i porcją rosołową. Do tej zupy dodaje się również alkohol z którego ja zrezygnowałem z powodu mojego 3 letniego syna dla którego również nieco zmodyfikowałem tę zupę na "Krem-zupa cebulowa z grzankami"

Przygotowanie :
Cebulę obieram i kroję w plasterki zwracając uwagę na piętki (szkoda trafić na taką w zupie). Do wyższego garnka daję masło i wrzucam cebulę którą trzeba dobrze zeszklić. Zalewam ją bulionem i dodaję starty na tarce czosnek. Doprawiam solą i pieprzem, gotuję aż cebula będzie miękka.
W między czasie przygotowuję pieczywo w piekarniku.
Gdy zupa jest już gotowa włączam piekarnik lecz tylko górne grzanie a jednocześnie jest to moment na dodanie alkoholu ( z którego ja zrezygnowałem ). Zupę nalewam do miseczek, kładę na niej delikatnie tosty i posypuję startym żółtym serem po czym wkładam do piekarnika aż ser się rozpuści.

 Smacznego :)

Zupa cebulowa francuska mechanik w kuchni rozgrzewająca jesienna zupa

Zupa cebulowa francuska mechanik w kuchni rozgrzewająca jesienna zupa

Zupa cebulowa francuska mechanik w kuchni rozgrzewająca jesienna zupa

Zupa cebulowa francuska mechanik w kuchni rozgrzewająca jesienna zupa



 Krem zupa cebulowa z grzankami dla mojego 3 letniego syna

Krem zupa cebulowa z grzankami dla dzieci mechanik w kuchni




1 komentarz:

  1. U mnie dziś na obiad będzie norweska zupa cebulowa z musztardą. Twoja bardzo mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń