Drukuj przepis

Strogonow


Po długim i zapracowanym tygodniu obiecałem sobie i rodzinie że na weekend zrobię coś konkretnego. Chciałem go zrobić już wczoraj ale musiałem poprowadzić grillowe warsztaty i udało mi się wczoraj tylko wpaść z rodziną na piadę do MIA PIADA ale dziś już obowiązkowo musiał być strogonow.



Składniki (na 3 osoby) :
  • 0,5 kg wołowiny
  • 25 dag pieczarek
  • 1 duża cebula
  • 1 papryka
  • 0,5 litra bulionu
  • 2 łyżki oliwy
  • łyżka koncentratu pomdorowego
  • łyżeczka musztardy Dijon
  • papryka słodka i ostra, 
  • łyżeczka przecieru z chilli (opcjonalnie)
  • 2 łyżki śmietany 30%
  • sól, pieprz
Przygotowanie :
Mięso kroję w paski w poprzek włókien  (takie wielkości małego palca dłoni) posypuję szczyptą obu papryk. Cebulę pokrojoną w cienkie ćwierć plastry podsmażam na oliwie aż się zeszkli, dorzucam mięso i jak całe się już podsmaży dodaję pieczarki i zalewam bulionem i duszę co jakiś czas mieszając.
Gdy bulion się już znacznie zredukuje dodaję łyżkę przecieru pomidorowego i łyżeczkę musztardy, mieszam i dokładam pokrojoną w nieduże słupki paprykę. Duszę jeszcze kilka minut aż papryka zmięknie, lekko zabielam śmietaną i doprawiam do smaku solą, pieprzem i ewentualnie (jak ktoś lubi - a ja lubię) przecierem z papryczek chilli. Podałem z ziemniaczkami i natką pietruszki.

Strogonow Mechanik w kuchni Pszczyna wołowina wieprzowina cebula pieczarki bulion

Strogonow Mechanik w kuchni Pszczyna duszona cebula z mięsem przecier musztarda dijon charlie masterchef

Strogonow Mechanik w kuchni Pszczyna  pomysł na obiad z wołowiny

Strogonow Mechanik w kuchni Pszczyna kuchnia Polska danie na obiad pomysł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz